ÚTERNÍ OKÉNKO ZBYŇKA CYPRY - JESENICKÝ “HALF”

Ahoj sportovci. Pokud jste se nenašli v délce trati v úterním okénku minulý týden, mám tu pro vás rychlý průlet trasou o něco delší:  TRASA HALF cca 38km/1500+/ limit 12hodin Pokud jste minulý týden studovali trasu SHORT, již víte, že společný úsek všech tři distancí se rozdělí Pod Malým Jezerníkem. Odtud trasa HALF pokračuje dále přes Švýcárnu na Praděd. Trochu záměrně předbíhám sledu. Chci vás milí sportovci nasměrovat k tomu, že shoda úseků tratí všech tří distancí může jednoduše motivovat třeba v příštím ročníku na trasu delší s tím, že už vám jednotlivé úseky nebudou cizí. Trasa HALF se napojí zpět na trasu SHORT v Koutech nad Desnou a stoupání zpět na Červenohorské sedlo po žluté značce do cíle nemine jak “shortisty”, tak “halfaře”.

Pojďme ale pěkně popořádku. Pod Malý Jezerník jsme se podrobně dostali i s fotkami minulé úterý. Budeme tedy pokračovat od místa na fotce, kde byl křížek. Tentokrát na trase HALF naopak směr bude žádoucí a budeme pokračovat po červené značce přes brutální stoupání přes Slatě na Švýcárnu. Odskočíme si “po modré” značce na Praděd a poprosíme dědu, Pradědu o kontrolu. Jedná se pouze o kontrolní bod a spěcháme po asfaltovém seběhu na Ovčárnu, kde bude kromě kontroly také občerstvovací stanice. Stále následujeme červenou značku stoupáním kolem Petrových kamenů s výhledem na Praděd. Přeznačkujeme na “zelenou” až na rozcestí Nad Malým kotlem, kde odbočíme doprava k Františkově myslivně. Zde se napojíme na modrou značku běhavým úsekem “Na Vyhlídku”. Zahneme doprava na cyklostezku a kousek nad Vyhlídkou zahneme znovu doprava na rozcestníku cyklostezky ”Pod Homolí”. Čeká nás peklo v podobě nikdy nekončícího stoupání k horní nádrži přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně, ze kterého nás vysvobodí až odbočka vlevo U Okenní štoly na červenou značku. Po “červené” se vyplazíme po vražedných schodech až k nádrži. Lehce vydechneme, částečně oběhneme zleva a pustíme to dolů seběhem po “červené” značce, částečně po sjezdovce. U Tetřeví chaty (místo všem nápadné vrtulemi tří větrných elektráren) se držíme značení a následujeme asfaltovou silnici. Po náběhu do lyžařského areálu jen krátce tečneme opět “červenou”, aby jsme ji hned opustili a pustíme to po sjezdovce dolů do Koutů. Zde se občerstvíme a do cíle postupujeme po “žluté” značce shodně s trasou SHORT , kterou jsme si popsali minulé úterý. Zkrátka čeká nás přísný 5km kopec na Červenohorské sedlo a jsme ve vytouženém cíli, ale více již ve fotkách viz níže ;)

Výškový profil JESENÍKY HALF

Brutální stoupání na Slatě

Kolem Švýcárny na Praděd

Občerstvovačka na Ovčárně a stoupání na Petrovy kameny

Stoupání k Petrovým kamenům

Odbočujeme na Františkovu myslivnu, na Skřítek trasa opravdu nevede!

U Františkovy myslivny odbočíme vlevo

Rychlý seběh “Na vyhlídku”

Tady začíná peklo v podobě nekonečného stoupání - Rozcestí na cyklostezce

Zásadní odbočka k horní nádrži Dlouhé Stráně

Schody k nádrži dokáží být hodně přísné!

Seběh do Koutů

Vlevo občerstvovací stanice v Koutech a následně výšvih do cíle po “žluté” značce

Areál Kouty, po občerstvení odbočka vpravo na most přes říčku Desnou

Přeběh hlavní silnice a po “žluté “ do cíle !

Začátek stoupání po “žluté”

“Žlutá” zatím asfalt

Asfalt se mění v šotolinu do cíle

Závěrečné stoupání k cíli na Červenohorském sedle

V příštím úterním okénku vás pozvu na královskou trasu LONG. Necítíte-li se na ni letos, můžete si ji s parťákem střihnout příště. Na HORSKÉ VÝZVĚ si vybere trať ušitou na míru prostě každý.
Těší se na Vás Zbyněk Cypra
#salewa #horskávýzvajeseníky #úterníokénka #radyambasadora#zbynekcypra #dejvýzvu