Úterní Bystroušovo okénko - Aktuálně ze Šumavy!

Zdravím běžce a přináším aktuality ze Šumavského terénu :) . Jak jsem avizoval ve videopozvánce, nová trasa povede z velké části po neznačených trasách. Díky tomu sice musíte být ostražitější při navigaci a my při značení, ale na druhou stranu dostanete tolik terénu, že se na ty 4km asfaltu, které jsou na Shortu, budete těšit. Takže si pojďme projít místa společná pro všechny tři trasy, což je většina tratě Short, kterou já považuji za náročnější než v Krušných horách, ale než se rozepíšu, tak nejdřív bodově:

• Start je do kopce
• Několik úseků vede po sjezdovkách
• Několik úseků vede po málo používaných cestách
• Několik ostrých zatáček/otoček
• Pár potoků na přeskok
• Hodně kamení
• Poslední 4km nejsou cílová rovinka
• Do cíle křižujeme hlavní silnici

Takže startujeme opět od fotbalového hřiště v Rudě, tím nám trochu narostla vzdálenost tras oproti původně naplánovaným z centra. Jde ale jen o přeběh mezi domy a hned začneme stoupat po Křižové cestě na Belveder, jak vyběhneme na parkoviště, dáme se nejkratší cestou zprava okolo hřiště ke sjezdovce a valíme to až dolů. Tam oběhneme nástupní stanici, po dřevěném mostku se napojíme na cestu a pod dalším, zeleným vlekem stoupáme po sjezdovce. Po cca 100 metrech odbočujeme doprava na malou traverzující cestičku a lesem seběhneme ke koupališti. Od něj běžíme do nejvzdálenějšího rohu louky a napojíme se na lyžařské trasy. Na nich momentálně probíhá těžba dřeva, takže není nouze o bahno a přeskoky stromů. V horní části je cesta úplně na maděru, takže budeme pokračovat přímo k vyskládanému dřevu a za poslední hromadou odbočujeme doleva z hlavní cesty na tu kamenitou.

Z lesa vyběhneme na louku a tady byl původní plán běžet přes ní prostředkem, ale změna je, že se budeme se držet u pravého kraje podél lesa (všechny trasy na webu jsou aktualizované). Skrz něj proběhneme a kolem chalupy až na sjezdovku, po ní tak 50m dolů a ostře doprava do lesa. Přes potok pak pokračujeme až pod Pancíř. Z asfaltové cesty odbočíme u žlutého baráku ostře doprava na zelenou TZ a stoupáme až na Hofmanky (spodní stanice lanovky na Pancíř). Tady se trasy rozdělují, Short se opět otočí ostře doleva okolo pařezu a po modré TZ běží až k občerstvení na vrcholu Pancíř. Half i Long pokračují dále po zelené, kolem Brunstu je čeká malé rozdvojení a společně pak vedou na Pancíř z druhé strany než Short, po žluté TZ.

Občerstvovačka je pro všechny trasy umístěna u půjčovny koloběžek a to znamená, že Shortaři proběhnou kolem ní, ale účastníci delších tras musí absolvovat pár metrů navíc, aby si mohli pípnout kontrolu a poté se musejí vrátit k odbočce na sjezdovku k vysílači. Zejména Shortařům tady doporučuji doplnit celou zásobu pití, protože do cíle to nebude jen z kopce! Všichni pak běžíme po sjezdovce dolů přes jednu příčnou cestu až ke druhé asfaltové, kde Short odbočuje vlevo, Half i Long vpravo a následně zpět nahoru. Dvě delší trasy se rozpojí za Můstkem a opět se spojí na Prenetu, odkud zase pokračují společně. Všechny tři trasy se spojí na Špičáckém sedle, odkud pokračují na modrou naučnou stezku obce Špičák, ta je mizerně značená, ale za to nabízí krásný trail a podívanou do opuštěné chatové osady. Pod vlekem pak oběhneme stanici Horské služby a přeběhneme silnici na terasovité parkoviště, odkud Horská Výzva startovala v minulosti. Proběhneme přes nejspodnější patro s nepoužívanou motokárovou dráhou a na konci doleva na cyklostezku.
Z asfaltu odbočíme za mostíkem doprava, do lesa a přes potok pokračujeme zase po modré. Pak kousek po silnici a u chaty Rebel doleva podél kolejí a na tenhle úsek jsem zvlášť zvědavý, co mi řeknete

Lesem, terénem, přes potůčky nahoru a dolů až se dostaneme na poslední louku, kterou zase přeběhneme do nejvzdálenějšího rohu k trafu. Odtud už po široké cestě, která se napojuje opět na modrou TZ. Po této značce už to bude do cíle opravdu jen kousek z kopce.

Až vyběhnete z lesa k benzince, buďte prosím opatrní při přebíhání hlavní silnice a doporučuji rovnou vběhnout do její uzavřené části, no a pak už jen ten kousek mezi domy k fotbalovému hřišti.

Takže si prohlídněte fotky s popisky, ať nikdo nebloudí a jdeme na to! Potkáme se na startu i trati